woensdag 21 oktober 2015

draagtas (hack) / fluffy mand


Ik was één van de gelukkigen die het patroon voor een draagtas voor kleine huisdieren mocht uittesten.
heel uitbundig startte ik met het tekenen en knippen. 
Omdat ik graag voor duurzaam ga, heb ik gekozen voor kunstleder (modecoupon) . De binnenkant is lekkere roze, warme teddy fleece met beren (kocht ik tweedehands).
Leuke stoffen inderdaad maar een )é##||@{#|# om mee te werken. 
Ik zet hier ook geen volledige beschrijving van het patroon omdat dit patroon nog niet gepubliceerd is en ik uiteraard de privacy bescherm.
Na het knippen begon ik alles aan elkaar te naaien. Ik had van in het begin het gevoel dat er 'iets' niet klopte aan de tas. Toch kon ik niet onmiddellijk vinden wat er was en deed ik maar verder.
Toen alles bijna in elkaar zat en ik de buiten en binnenkant aan elkaar naaide, had ik het eindelijk door....
1 van de zijkanten zat ondersteboven??? Dan maar alles terug los en opnieuw. 
Terug goed begonnen, vergat ik een stuk... zo bestond mijn tas plots uit 3 delen ipv 4 
En nu.... kieper ik echt alles door het raam he!! 
Na een taske koffie met een koekske, terug met volle moed begonnen. 
Owkee, tas bijna klaar, op de juiste manier! .... Sushi, gaat alvast eens uittesten.... Alleen moest ik het keergat nog dichtmaken en uitstekende draadjes wegknippen..
Na pakweg 15 keer de poes uit de tas te halen kon ik eindelijk verder..
Een tas..... ik ga nooit op stap met onze sphynxen.... maar hoe kan ik dit omvormen dat het toch bruikbaar is voor mezelf?

Eureka! Een fluffy mand! 

Ik had nog wel ergens plukjes vulling liggen en ben de tas beginnen volstoppen. 


Het resultaat zie je hier...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten